عیب یابی و تعمیرات تلویزیون های LED

برای خیلی سوال پیش می آید در رابطه با تلویزیون ها که تفاوت بین  تلویزیون های LED و LCD در چیست ؟ هرچند که خب به صورت عامیانه همه میدانند که کیفیت تصویر تلویزیون های LED بسیار بهتر از مدل LCD می باشد ف البته نه این که تلویزیون های ال سی  دی کیفیت پایینی  دارند نه بلکه فقط می گوییم تلویزیون های LED فناوری جدیدی در تلویزیون ها بوده و همان طور که گفته شد کیفیت تصویر مناسبتر و بهتری را دارند و هم چنین در تماشای طولانی مدت چشم ها را ازار نمی دهد و کمتر دچار خستگی میکند و این به دلیل منایب بودن نور دهی در سیستم نور زمینه در تلویزیون های LED می باشد. ما در ادامه به صورت کامل تفاوت اصلی تلویزیون های LED و LCD را بیان خواهیم کرد تا دید روشن و درستی از تفاوت این دو مدل تلویزیون داشته باشید.

در ابتدا  باید اینطور شروع کنیم که اصلی ترین تفاوت تلویزیون های LED و LCD در سیستم نور زمینه و یا به اصطلاح تخصصی بکلایت آن ها است .  خیلی ها به اشتباه تصور می کنند که تلویزیون های ال ای دی دارای صفحه نمایش با فناوری لامپ های ال ای دی هستند که باید بدانید خیر همان طور که گفته شد تفاوت در سیستم بکلایت این تلویزیون هاست. تلویزون های LCD دارای یک بخش در مدار پاور خود به نام های ولتاژ هستند این های ولتاژ ولتاژی در حد ۲ الی ۳ کیلو ولت ( هازر ولت ) ولی با آمپراژی بسیرا پایین دد حد چند میلی امپر را تولید میکنند این ولتاژ لامپ هایی موسوم به فلوئور سنت را که در داخل تلویزیون وجود دارد روشن کرده که این لامپ ها دقیقا به شکل مهتابی بوده و از همان قانون نیز تبعیت می کنند و نور دهی زیادی دارند و این نور باعث می شود تصویری که توسط پیکسل ها ایجاد شده است را بتوانیم ببینیم و به همین دلیل هم دچار خرابی زیادی در بخش نور زمینه شده که بیشتر خرابی ها نیز مربوط به سوختن برد های ولتاژ است و در برخی موارد البته درصد کم  لامپ های فلورسنت نیز می سوزد و نوز زمینه کلا قطع شده و یا فقط بخشی از صفحه تاریک می شود.

این درحالی است که نوردهی در تلویزیون های  LED با اسستفاده از لامپ های LED صورت  می گیرد و دیگر خبری از سیستم های ولتاژ و لامپ های فلورسنت نیست. لامپ های ال ای دی مزیت های بسیاری نسبت به فلورسنت دارند که میتوان به طول عمر بالا و مصرف کم – نوردهی ملایمتر و بدون ضرر به چشم و نیز قابلیت کنترل دقیق تر اشاره کرد. به دلیل نور دهی مناسبی که در تلویزیون های LED وجود دارد  تصویری که در صفحه نمایش ایجاد می شود به راحتی و به ملایمت بهتری دیده شده و این که رنگ ها واقعی تر و جلای رنگی خوبی را ارائه می دهد.

الیته در تلویزیون های LED هم خرابی مدار نور زمینه مانند سوختن لامپ های LED و یا مدار برق رسانی وجود دارد ولی از نظر درصد خرابی  تعدا خرابی های LCD  بیشتر است نسبت به سیستم LED.

خرابی هایی هم که برای تلویزیون های LED پیش می آید تقریبا شبیه به تلویزیون های LCD می باشد که به همین دلیل کسانی که تعمیرات تلویزیون های LCD را انجام داده می تواند  تعمیرات تلویزیون های LED را نیز انجام دهد.

دوره های آموزش تعمیرات مانیتور و تلویزیون

تعمیرات تخصصی انواع تلویزوین های LED و LCD به صورت تخصصی در این مرکز انجام می  شود.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷

آدرس »تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

 

تعمیرات تلویزیون LED هانسول