تعمیرات مینی مانیتور هانسول

مانیتورها فقط در اندازه های بزرگ نبوده و مانیتورهایی وجود دارند که سایز های کوچک دارند و قابل حمل هستند و همچنین مصرف برق کمی هم دارند و حتی خیلی ها رو  هم می توانید با استفاده از باطری نیز روشن کده و از ان ها استفاده کنید. این مانیتورها جهت قابل حمل بودن و به منظور مسافرتی طراحی شده اند که به آن ها برخی مواقع مانیتورهای مسافرتی نیز گفته می شود ولی در اصطلاح تخصصی مینی مانیتور نام دارند.

از این مانیتورها می توان در مسافرت ها – در خودروها – و در کوه نوردی و …. نیز استفاده کرده و فقط باید دستگاه های مختلفی را به این مانیتورها متصل کنید تا بتوانید  تصاویر را در آن مشاهده نمایید ، دستگاه هایی نظیر لپ تاپ ها – دی وی دی پلیرهای همراه و گوشی های موبایل و تبلت را می توان با استفاده از رابط و سوکت های مخصوص به این مانیتورها متصل نمود.

همان طور که در بالا گفته شد مینی مانیتورها از دسته مانیتورهای بسیار پراستفاده می باشند که می توانیم در همه جاو با استفاده از نیروی برق باطری از آن ها استفاده  کنیم و این خود مزتی برای این گونه مانیتورها حساب می شود. باید بدانید امروزه مردم دوست دارند وسیله یا قدرتمند و کامل در دستانشان داشته باشند و در رابطه با قابل حمل بودن نیز سبک و راحت بتوان حمل کرد.برندهای زادی در تولید این نوع مانیتورها طرح های خوبی و با قابلیت های زیادی را ارائه داده اند و یکی از این برندها هانسول می باشد که این کمپانی یک  شرکت معتبر در زمینه تولید مانیتورهای صنعتی و پزشکی و همچنین مانیتورهایی این چنینی برای استفاده ی کاربران عادی می باشند.

خرابی  و مشکلات مینی مانیتورها

خرابی دستگاه های الکترونیکی دیر و یا زود حتمی است و این بستگی به عمر مفید این قطعات دارد تا این که تا چه زمانی روشن و فعال باقی بمانند و دچار خرابی نشوند که در باره ی مینی مانیتورها باید بدانید که خرابی هایی که برای این گونه مانیتورها پیش می آید منحصر به خود می باشد که البته یک تعمیرکار با  تجربه می تواند به راحتی مانیتور را عیب یابی و رفع عیب نماید.

از جمله مشکلات و خرابی های این نوع از مانیتورها می توان به خاموشی دستگاه – هنگ کردن – نگرفتن خروجی از پورت های USB – نداشتن خروجی صدا – تاری تصویر اشاره کرد که در ادامه کمی در باره ی هر کدام از این خرابی ها صحبت می کنیم.

درباره ی خاموشی دستگاه باید گفت که این مورد دلایل بسیاری دارد که در مرحله ی اول بررسی مدار تغذیه و به عبارتی چک کردن برد پاور ان بهتر است انجام شود و در  صورتی که برد پاور و یا مدار تغذیه آن مشکلی نداشته باشد  باید به بررسی و عیب یابی برد  اصلی این نوع مانیتور پرداخته شود.

خرابی بعدی که شناخته نشدن ادواتی مانند فلش مموری ها است نیز میتواند دلایل بسیاری داشته باشد که یکی از این دلایل خرابی چیپ اصلی روی مین برد است که شاید مانیتور به ظاهر کار میکند ولی نمی تواند ورودی بگیرد و احتمالا  شما اگر ورودی های دیگری مانند AVI به ان بدهید قادر به نمایش نخواهد بود.برای  همین باید در عیب یابی  باید دقت لازم را داشت.

دررابطه با هنگ کردن مانیتورها هم باید گفت که مانیتورهای مینی به دلایل مختلفی دچار کندی و هنگ کردن می شوند که هم میتواند عامل سخت افزاری باشد و هم نرم افزاری  که باید به این مسئله دقت کرد.  اگر ایراد نرم افزار باشد می تواند با تعویض فلش دستگاه مشکل را برطرف کرد ولی در صورتی که فلش و یا همان سیستم عامل دستگاه را تعویض کنیم ولی مشکل کندی و هنگی برطرف نشود ایراد  از بخش  سخت افزار است  که باید  مجددا عیب یابی را دقیقا انجام داد.

این مانیتورها همان طور که گفته شد  قابلیت پخش فیلم را نیز دارندو  خب دیدن فایل های تصویری باید همراه با صدا باشد  و مینی مانیتورها قابلیت خروجی صدا نیز دارند که معمولا خروجی ان ها به صورت های خروجی هدفونی است که در برخی مانیتورها  یک عدد خروجی دارد و در برخی دیگر دو عدد. خیلی از مشکلات در این مانیتورها این است که خروجی صدا ندارند ولی تصویر به خوبی پخش می شوند که در این صورت باید در ابتدا به بررسی سوکت های خروجی پرداخته شود و چنانچه مشکل از سوکت ها نباشد باید مدار صوتی آن که معمولا در همین مدار اصلی و یا  مین برد است بررسی شود.

از دیگر مشکلات این مانیتورها تاری تصویر است ، منظور این که مانیتور روشن  می شود و به خوبی هم کار میکند ولی تصویر آن  مانند  قبل شفاف نبوده  کدر می باشد که در ابتدا دلیل  این مشکل را باید در صفحه نمایش ان جستجو کرد که حتی به جرات می توان گفت تا ۸۰ درصد مشکلات تاری تصویر مربوط به پنل است و اگر ایراد از صفحه نمایش نباشد نور زمینه و مدار مربوط به ان را نیز باید مورد بررسی قرار داد.

تعمیرات تخصصی مانیتورهای کوچک و مسافرتی ………………………… ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس »تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

تعمیرات مینی مانیتور هانسول