تعمیرات مانیتورهای LED

مانیتورها از ابزارهای مورد استفاده ی زیاد در کنار کامپیوتر ها و هر دستگاه کامپیوتری دیگری است و امروزه نیز مودل های مختلف با قابلیت های متفاوتی وارد بازار شده اند. امروزه حتی شاهد مانیتورهای تاچ نیز هستیم که می توانید به صورت لمسی به منوهای ان دسترسی پیدا کنید. مانیتورهای LCD از کیفیت تصویری خوبی برخوردارند ولی برای نمایش تصاویر با  جلای رنگ بالاتر محدودیت هایی دارند که این محدودیت توسط فناوری جدید که در حوزه ی مانیتورها معرفی گردید تا حدود زیادی برطرف گردید که نام این مانیتورها ، مانیتورهای ال ای دی  است.

تکنولوژی که ال ال دی ها دارند بیشتر درزمینه نور زمینه است و نه صرفا نوع پنل . خب شاید باخود بگویید نور زمینه چه ربطی به جلای زنگ و کیفیت تصویر دارد و خیلی ها کیفیت تصویر خوب در مانیتورها را فکر میکنند باید پنل و صفحه نمایش مانیتور در سطح خوب باشد که در این جا باید بگوییم بله این موضوع تا حد زیادی درست است ولی همه ان نیست. و باید بدانید که نوع نور زمینه ای که از  پشت به پیکسل ها می تابد بر کیفیت و رنگ تصویر بسیار تاثیر گذار است  و این تاثیرگذاری را می توان در تصاویر خروجی مشاهد کرد و حتی بر کیفیت تصویر در زوایای مختلف دید نیز تاثیر گذار است. 

استفاده از مانیتورهای LED نیز امروزه بسیار مرسوم شده است و خیلی از افراد با این که مانیتور LCDآن ها دچار اشکال نشده ولی ان را با یک نوع مانیتور LED تعویض می کنند تا بتوانند از کیفیت بالای تصویر استفاده کامل را ببرند که این البته از نظر فناوری خوب است و هم سلامتی زیرا وقتی کیفیت تصویر یک مانیتور و سیستم نور دهی ان در حالت مطلوب باشد مسلما چشم ها نیز آسیب نخواهند دید . البته این به معنی این نیست که مانیتورهای LCD مضر هستند فقط فناوری که در مانیتورهای LED به کار رفته است بالاتر بوده و فناوری بهتر نیز ابزارهای بهتری را در اختیار می گذارد.

خرابی های مانیتورهای LED نیز منحصر به خود این  نوع مانیتور می باشد  ولی در برخی موارد خرابی آن با مانیتورهایی چون نوع LCD یکی است که در ادامه درباره  ی خرابی مانیتورهای LED و تعمیرات آن ها صحبت خواهیم کرد.

۱ – خاموش شدن خود به خودی دستگاه بعد از زمانی کارکردن

این خرابی و مشکلات این چنینی که خاموشی در بآن وجود دارد عمدتا از وجود مشکل در برد پاور این مانیتورها است که برای  عیب یابی ان باید ابتدا به سمت بررسی برد پاور ان رفت تا قطعه ایی که خراب شده است را پیدا کرد. بیشنرین خرابی ها مربوط به خازن ها – دیودها – ترانزیستورها  و IC های اوسیلاتور می باشد که این قطعات نام برده شده از اصلی ترین قطعات در مدارات پاور ایست. بهتر است بدانید نوع پاورهایی که در مانیتور ها و اکثر دستگاه های امروزی  استفاده می شوند از نوع سوئیچینگ هستند که نسل جدید از پاور ها می باشند.

۲ – شنیده شدن صدای سوت مانند از داخل مانیتور و اقزایش شدت آن

این نوع ایراد  باعث خاموشی نمی شود و معمولا در بازه های زمانی متفاوتی بعد از خرید مانیتور ( البته در برخی از مانیتورها ) اتفاق می افتد که رفته رفته بر این صدا افزوده شده که در نهایت آزار دهنده می باشد و برای رفع این مشکل باید اقدام کرد. ولی دلیل آن چیست؟

دلیل این مشکل نیز از برد پاور بوده و با نشتی پیدا کردن ترانس در  مدا پاور و یا سیستم های سیم پیچ و یا نشتی خازن ها دلیل بروز چنین مشکلاتی است ولی تا خازن ها دچار و تحت فشار نباشند این مشکل برایشان پیش نمی آید.  قطعاتی که باعث سوختن خازن و یا نشتی پیدا کرد خازن ها  می شود معمولا قطعات نیمه هادی  مانند دیودها – ترانزیستورها  می باشد که با سوهتن یک ترانزیستور در مدار بار اتصالی آن بر روی خازن ها و یا ترانس ها افتاده که در نتیجه بر اثر فشار زیاد دچار صدا می شود. لازم به ذکر است که این صدا اگر در مانیتور شما شنیده شد بهتر است هر چه زودتر نسبت به تعمیرات آن اقدام کنید زیرا در زمانی بسیار کوتاه باعث خاموشی کلی مانیتور می شود.

۳ – خرابی برد مین 

این خرابی به گونه ای است که مانیتور کلا روشن نمی شود و یا روشن است ولی تصویری به عنوان ورودی ندارد. البته نداشتن ورودی تصویر می تواند به دلیل خرابی سوکت ورودی باشد و  به همین دلیل بهتر است که در ابتدا سومت ورودی و قطعات سرراه ان نیز بررسی شوند. ولی در صورتی که سوکت های ورودی مشکلی نداشته باشند ایراد نداشتن  تصویر در صورت روشن بودن فریم  ویر مانیتور است که دچرا خرابی شده و راه برطرف کردن آن به این گونه است که باید مجددا فلش زده شود تا مانیتور مجددا دستور العمل هایی برای کار کرد داشته باشد.

فریم ویر به عبارتی ساده تر نرم افزاری در داخل مانیتور است که نقش سیستم عامل را بازی کرده وو سخت افزار مانیتور را هدایت می کند.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس »تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

تعمیرات مانیتور LED هانسول