تعمیرات مانیتور CRT صنعتی هانسول

مانیتورهای صنعتی نیز امروزه از بخش های اصلی سیستم های اتوماسیون اداری  و کارخانه جات  و حتی تولیدی های کوچک و بزرک می باشند که برای مقاصد کنترلی و نظارتی به کار گرفته می شوند. امروزه مانیتورهای صنعتی توسط کمپانی های بزرگ الکترونیکی طراحی و تولید میشوند و تنوع بسیاری دارند که در این مورد بهتر است بدانید هانسول نیز از شرکت های بزرگ در زمینه تولید تجهیزات صنعتی و مانیتورهای  صنعتی می باشد.

همان طور که اشاره شد مانیتورهای صنعتی چندین دسته را شامل می شود که قابلیت های مختلفی دارند ولی اگر بخواهیم  به دو دسته ی کلی تقسیمشان کنیم باید گفت مانیتور های نظارتی و کنترلی که البته نوع کنترلی هر دو گزینه یعنی نظارتی و کنترلی را باهم دارند و به عبارتی سیستم کنترلی یک قابلیت جدید در کنار نظارتی  است. نوع مانیتورهای کنترلی نز خود به دو دسته ی تاچ و عادی موجود هستند که نوع اچ تقریبا جدید بوده و از قابلیت های بسیار بیشتری نیز برخوردار می باشد. در حالی که نوع عادی مانیتور کنترلی وظایفی محدود تر را می توانند انجام دهند که از اصل ترین های تفاوت این مانیتورها است.

در ادامه می رسیم به مانیتورهای عادی که وظیفه ای صرفا نمایشی را عهده دار هستند که کار کنترل برای آن ها تعریف نشده و نمی توانند پارامترهایی را به دستگاهی ارسال و یا از آن دریافت کنند.و برای همین به این گونه از مانیتورها مانیتورهای نظارتی گفته می شوند که در خیلی از دستگاه های تولیدی و سیستمه های نطارت امنیتی مانند دوربین های مداربسته وجود دارند و از آن ها استفاده می شوند.

در برخی از کارخانه جات اوضاع فرق دارد و کار آن ها تولید و یا کار در زمینه  ابزارهای دقیق می باشند و نوع اطلاعات نمایش آن ها در مانیتورهایشان بیشتر اعداد و ارقام و داده های خام و یا پردازش شده می بانشد و نوع مانیتورهایی که این  گونه شرکت ها  استفاده می کنند کمی قدیمی تر به نظر می رشد که همان سیستم  CRT است . دلیل استفاده از این مانیتورها در برخی از این شرکت ها عمر طولانی و دوام بسیار ان در محیط های کاری حساس و سخت است و این مانیتورها ( البته نوع CRT صنعتی ) جهت این گونه محیط ها طراحی و ساخته شده اند.

مانیتورهای CRT صنعتی نیز تفاوت های بسیار زیادی با نوع CRT هایی دارد که در گذشته در خانه ها و ادارات استفاده می شد و خب همان طور که از نامش پیداست مانیتور صنعتی بوده و ساختار آن بسیار پیچیده تر و از قطعات قدرتمندتری استفاده  شده است. خرابی هایی اصلی که برای مانیتورهای CRT پیش می آید بیشتر مربوط به لامپ تصویر ان ها است زیرا کلیه نمایشگر های CRT چه نوع صنعتی و یا خانگی و یا حتی تلویزیون های CRT همگی دارای لامپ تصویر می باشند که در صورت سوختن این لامپ صفحه مانیتور تاریک می شود. بهتر است بدانید که ملانند مانیتورهای LCD و یا LED این مانیتورها دارای سیستم بکلایت نبوده و تاریکی صفحه نمایش مستقیما به سوختن لامپ تصویر مربوط است.

در مانیتورهای جدید LCD نور زمینه توسط سیستمی به نام بکلایت تامین می شود و تاریکی صفحه ی این گونه مانیتورها مربوط به خرابی بکلایت آن ها می باشد ولی این در حالی که مانیتورهای CRT کلا سیستمی مجزا دارند که در بالا گفته شد.

خرابی دیگری که برای مانیتورهای CRT نوع صنعتی پیش می آید مربوط به برد پاور مانیتور است ، برد پاور مانیتورهای صنعیتی به دلیل این که برای روشن ماندن طولانی مدت طراحی شده اند از توان کارکرد بالایی برخوردارند ولی با گذشتن زمان دچار خرابی می شوند و بهتر است بدانید که برد پاور در هر دستگاه الکترونیکی قلب آن دستگاه بوده و خرابی این بخش باعث خرابی کلی دستگاه خواهد شد که در باره  ی مانیتور CRT صنعتی نیز این مورد صدق می کند.

عیب یابی برد پاور این گونه مانیتورها نیز کار دشواری است زیرا از قطعات بسیار زیادی و به صورت فشرده ساخته  شده است که کار را برای عیب یابی سخت می کند. البته مرکز تعمیرات مانیتورهای صنعتی با داشتن ابزارهای به روز در زمینه تعمیرات و همچنین تکنسین های حرفه ای می  تواند در کمترین زمان کار عیب یابی مانیتور صنعتی را انجام داده و نسبت به برطرف سازی مشکل اقدامات لازم را انجام دهد.

می توانید جهت تعمیرات مانیتور صنعتی با این مرکز تماس حاصل فرمایید…………………………..  ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس »تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳

تعمیرات مانیتور CRT صنعتی هانسول